Tartalommarketing - Honlapmanufaktúra
  • Kezdjen hozzá

    Válassza ki, mit tudjon weboldala

  • Tartalommarketing

    Az utóbbi időben egyre népszerűbbé váló tartalommarketing már trenddé nőtte ki magát, így a legtöbb marketinges szakember is egyre nagyobb figyelmet fordít a tartalmak marketingjére.

    A Marketing Mood Barometer tanulmányból kiderült, hogy az egyik legnagyobb szakmai kihívásnak a tartalommarketing megvalósítását tartják a szakértők.

    Mi is valójában a tartalommarketing?

    Minden olyan technikát, amelyen keresztül releváns és értékes tartalmakat oszthatunk meg, melyekkel könnyebben elérhetjük a jól definiált célközönségünket, tartalommarketingnek hívunk.

    A gyakorlatban a vásárlókkal és potenciális fogyasztókkal történő kommunikáció művészete a tartalommarketing, amely nem ösztönzi közvetlenül vásárlásra az olvasót. A konverzióra történő motiválás helyett olyan tartalmat nyújtunk a közönség számára, ami informáltabbá teszi őket. Ennek a marketingstratégiának köszönhetően azt sugározzuk a fogyasztók irányába, hogy olyan tudást adunk nekik, mely értékes, és ezáltal a bizalmukba fogadnak minket.

    Mivel egyre elterjedtebbé váltak a reklámblokkoló kiegészítők (desktop esetében a felhasználók 14%-a használ valamilyen blokkoló kiegészítőt), új módszer után kellett nézniük a marketingeseknek. A tartalommarketing tehát egyfajta csodaszer a reklámblokkolás kikerülésére, hiszen felugró és zavaró hirdetések helyett érdekfeszítő tartalmakat lehet ezzel a technikával készíteni a célközönség számára.

    Tartalommarketing előnyei

    Lényeges eltérés a tartalommarketing és a hirdetés között, hogy míg a reklámok azonnal kifejtik hatásukat, addig a tartalommarketing hosszú távon, több lépésben motiválja a fogyasztókat. Nagy előnye, hogy az érdeklődőt a tartalom olvasása közben nem zavarja meg, sőt érdekes és releváns információt és tartalmat nyújt a téma iránt érdeklődőknek.

    A keresőoptimalizált szövegek megírása folyamatos energiabefektetést igényel, ennek ellenére az egyik legköltséghatékonyabb megoldás termékei, szolgáltatásai népszerűsítésére. A SEO fejlesztésnek köszönhetően előkelőbb helyezést érhet el a Google találati listáján, illetve az adwords hirdetések megjelenésére is pozitív hatással bír.

    És mi a célja?

    Mint minden marketing tevékenységnek, így a tartalommarketingnek is, egyfelől az a célja, hogy vásárlásra ösztönözze a potenciális vevőket.

    A mai világban a csapból is reklámok folynak. A tömérdek mennyiségű hirdetés olykor igen zavaró tud lenni, beszéljünk akár egy videót megszakító rövid reklámfilmről, vagy egy folyton felugró ablakról. Ennek elkerülésére tökéletes megoldás a tartalommarketing, hiszen a kevésbé agresszív marketing technikának köszönhetően, sokszor az olvasó észre sem veszi annak szándékát és rögtön magával ragadja az olvasott tartalom. Tehát elmondhatjuk, hogy a tartalommarketing legfőbb célja a fogyasztók megtartása a számukra gyártott folyamatosan megújuló, érdekesebbnél érdekesebb tartalmakkal.

    Tartalommarketinggel elsősorban a honlapokon találkozhatunk, hiszen az ide írt cikkek, blogok és tartalmak egyre gyakrabban úgy vannak megírva, hogy az rejtve tartalmazza az eladni kívánt terméket vagy szolgáltatást, és mindemellett releváns és értékes információt nyújt az olvasó számára.

    Továbbá tökéletes megoldást nyújt a tartalommarketing azok számára is, akik nem csak a vásárlások növekedésére törekszenek, hanem láthatóbbá szeretnék tenni vállalatukat. A gyakran frissülő weboldalakat a Google előszeretettel helyezi jobb helyre a találati listában, ennek köszönhetően többen ismerhetik meg vállalatát és annak szolgáltatásait, termékeit.

    Hogyan lesz a cikkből konverzió?

    Nyilván sokakban felmerül a kérdés, hogyan lehet elérni egy bejegyzéssel a honlapunkon, hogy az valóban vásárlókat hozzon a vállalat számára. Ez a tartalommarketing művészete!

    A legfontosabb, hogy olyan tartalmakat gyártsunk, amelyek valódi értékeket közvetítenek. Ennek köszönhetően a vállalat szakértő szerepében fog tetszelegni az adott témában az olvasók szemében, és kitől szeretnének a fogyasztók vásárolni? Egy olyan cégtől, akiről nem tudjuk mennyire ért ahhoz, amit csinál, vagy egy olyantól, aki láthatóan jártas a témában? Természetesen a többség a második opció mellett döntene. Ehhez szükséges a tartalommarketing!

    Ha Ön is szeretne honlapjára olyan tartalmat, amivel még jobban ösztönözheti olvasóit termékei vagy szolgáltatásai megrendelésére, nézze meg akciós online marketing ajánlatunkat!