Online marketing trendek 2018 - Honlapmanufaktúra
  • Kezdjen hozzá

    Válassza ki, mit tudjon weboldala

  • Online marketing trendek 2018

    Az online marketing világa folyamatosan változik. A felgyorsult életünknek és ritmusunknak köszönhetően ezek a változások is egyre gyorsabban követik egymást. Ezt figyelembe véve jó, ha felkészülünk az újdonságokra. Lássuk csak, mi fog dominálni idén a digitális marketing területén.

    Ügyfélközpontúság – perszonalizáció

    A digitalizációnak köszönhetően egyre nagyobb szerepe lesz az ügyfélközpontú marketingnek. A versenyelőny megszerzése és megtartása annak függvényében fog alakulni, hogy mennyire tudják a vállalatok a fogyasztó igényeire szabni az értékesítésre szánt termékeket, szolgáltatásokat, valamint magát a kommunikációt.

    A fogyasztóknak egyre fontosabb szempont, hogy kikerüljék a „virtuális zajt”, és egyből a számukra érdekes termékeket és szolgáltatásokat találják meg a hálón. Gondoljunk csak bele! Ma már az is zavaró a felhasználók számára, ha nem kap meg minden információt rövid időn belül, szinte azonnal adott témában. A felgyorsult világnak köszönhetően egyre türelmetlenebbé válunk.

    Az elmúlt pár évben egyre jellemzőbb, hogy a vásárlókat viselkedésük, érdeklődésük és demográfiai adataik szerint csoportosítsuk. A technológiának köszönhetően ezt automatizált módszerekkel meg is tesszük. Így termékeinket és szolgáltatásainkat közvetlenül hirdethetjük a releváns fogyasztóknak. A „State of the Connected Customer” kutatás szerint, a vásárlók 66%-a hajlandó lenne márkát váltani, ha a másik vállalat emberként kezelné őket, eredményességet mutató számok helyett.

    A személyre szabott kínálattal a versenyelőny megszerzése sokkal könnyebb, és a márkahűség kiépítésére sem utolsó módszer.

    Okos eszközök

    Az okos eszközök forradalma már javában zajlik. A következő lépés, az ilyen eszközök összekapcsolása, már el is kezdődött. A jövőben számíthatunk arra, hogy ez a jelenség nagy hatást fejt majd ki az értékesítésre és a marketingre. Egyre több információ jut el a fogyasztókról az eladókhoz, melynek birtokában pozitívan tudják kommunikációjukat és magatartásukat változtatni a vállalatok. Az okos eszközökön keresztül, pedig azonnal kapcsolatba léphetnek az ügyfelekkel, ami a real-time kommunikációt nagyban megkönnyíti.

    Hely alapú marketing

    Az ügyfélközpontú kommunikáció első lépése, hogy tudjuk, hol van az ügyfelünk. A geofencing segítségével virtuális módon tudjuk lehatárolni azt a területet, ahol hirdetni szeretnénk. Továbbá arra is képesek vagyunk, hogy az adott területre belépők számára akár üzeneteket küldjünk, vagy más akciót indítsunk. Ma már nem csak a biztonságtechnika veszi nagy hasznát a földrajzi beazonosíthatóságnak, hanem a kereskedelem is. Így akár vállalatunkkal, üzletünkkel kapcsolatos információkat is eljuttathatunk azoknak a fogyasztóknak, akik hozzánk közel járnak.

    Chatbots

    A B2B online marketing egyik kulcstényezője 2018-ban a chatbot lesz. A chatbot nem más, mint egy mesterséges intelligencián alapuló digitális asszisztens. Ez a program előre meghatározott metódusok és parancssorok alapján képes az emberekkel kommunikálni.

    A közösségi médiában rejlő lehetőségeket már a vállalatok is előszeretettel fedezik fel és használják. Legújabb trend a chatbotok alkalmazása. Beszéljünk akár egy sima posztról (egyirányú kommunikáció) vagy egy chat beszélgetésről, ezek a programok már képesek a humán erőforrást részben kiváltani.

    Az Y és Z generáció számára egyre fontosabb, hogy mihamarabb kapjanak választ kérdéseikre. Így a vállalatokat nagy kihívás elé állítják, hiszen ahhoz, hogy azonnal reagálni tudjanak a vásárlói megkeresésekre, lényeges anyagi- és humánerőforrást kellene belefektetniük a nap 24 órájában rendelkezésre álló ügyfélszolgálatra. Ennek kiküszöbölésére a jól felépített chatbotok idővel képesek lesznek.

    Video hirdetések

    Ma már számos hirdetési formátum közül válogathatunk. A videó hirdetések az utóbbi időben egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek, a legújabb trend az online marketing terén pedig az élő videó. A Youtube dominanciája egyre csak növekszik, sőt a comScore 2017-es felmérése szerint már több keresést indítottak itt, mint a Google-ből.

    A Youtube-ről ismert influencerek tábora is egyre erősödik, valamint a celebek is egyre gyakrabban jelentkeznek be élő videóban, akár a Facebookon, akár a Youtubeon. Ez a trend a vállalkozások esetében is megjelenik, hiszen így lehetőség nyílik a fogyasztók azonnali elérésére.

    Automatizált marketing

    A marketing automatizálása alatt azt értjük, hogy olyan szoftvereket alkalmaznak, amivel egyes marketing feladatokat elvégez helyettünk a program, így egy-két ember munkáját is kiválthatjuk ezzel a megoldással.

    Automatizálásról leginkább digitális és online eszközök esetében beszélhetünk. Ezek a szoftverek az email marketing programokból indultak ki, és egyre nagyobb teret hódítottak meg. Ma már nem csak a hírleveleket lehet automatizálni, hanem a landing oldalakat, a közösségi média marketingjét, valamint léteznek olyan intelligens pop up ajánlások, melyek relevánsak a vásárló korábbi magatartásával.

    Gyors alkalmazkodás

    Ahogy a cikket is kezdtük, talán a legfontosabb trend 2018-ban (is), hogy minél gyorsabban tudjunk alkalmazkodni a fogyasztói igények folyamatos változásához. Az új szükségletekhez való gyors alkalmazkodással és azok kielégítésével versenyelőnyre tehet szert vállalkozásunk. Így érdemes nyitott szemmel járni, és folyamatosan figyelni az újabb és újabb trendeket, valamint ezeket minél hamarabb elsajátítani és alkalmazni.

    Ha Ön is szeretné, hogy vállalkozása online marketingjét egy szakemberekből álló, profi csapat végezze, ne habozzon, forduljon hozzánk bizalommal!