Online marketing trendek 2016-ban - Honlapmanufaktúra
  • Kezdjen hozzá

    Válassza ki, mit tudjon weboldala

  • Online marketing trendek 2016-ban

    Az online marketing mindig új, izgalmas fordulatokkal lep meg minket. Az online marketing trendek 2016-ban is sok újdonságot tartogatnak számunkra.

    Minden évben új eszközök jelennek meg és folyamatosan változnak az internetezési szokásaink is. Azok, akik időben reagálnak az új kihívásokra, versenyelőnyt szereznek, új piacokat tudnak meghódítani és meg tudják tartani vezető pozíciójukat, és akik nem, nos, azok lemaradnak. Kövesse Ön is nyomon, mik várnak ránk 2016-ban az online marketing területén!

    Online marketing trendek 2016-ban – a Forbes magazin összeállításában

    A Forbes magazin idén is összeállította azokat az online marketing trendeket, amelyek 2016-ben dívni fognak a digitális világban. Megmutatjuk, mi az a 7 dolog, amely elengedhetetlen lesz a sikeres online marketinghez 2016-ban!

    1. Dominálni fognak a videó hirdetések

    Az online marketing trendek azt mutatják, hogy a videó reklámok egyre népszerűbbek lesznek. A videó hirdetések természetesen nem számítanak újdonságnak, hiszen a Youtube-on videók billiói keringenek és a Facebook is már évek óta alkalmazza a videós hirdetéseket. Sőt, 2015 egyik újdonsága volt, hogy a videók automatikusan lejátszásra kerülnek a Facebook hírfolyamban. Mégis, 2016 azért lesz más, mert a Google is beszáll a versenybe a keresési találatok között megjelenő videó hirdetésekkel. Ez azt mutatja, hogy a felhasználók is egyre inkább elfogadják a videó hirdetéseket. Ahogy ez a trend elterjed, úgy a videó hirdetések egyre több típusára számíthatunk, amelyek a legváratlanabb helyeken bukkanhatnak fel az interneten. Mivel a YouTube a Google tulajdonában van, így a lehetőségek határtalanok.

    2. A mobil alkalmazások robbanásszerű terjedése

    Az okostelefonon és táblagépeken megjelenő „mobilbarát”, reszponzív kialakítású honlapok szintén nem számítanak újdonságnak. Ám ezeket a mobilra optimalizált weboldalakat hamarosan fel fogják váltani a mobil alkalmazások, az appok (applikációk). A Google már egy ideje lehetőséget biztosít a mobil alkalmazások indexelésére, ám az appok rangsorolása egyre komplexebbé válik, így 2016-ban több vállalkozás élvezheti majd applikációja online megjelenését. Ezek az applikációk szinte mindent tudnak, amit egy honlap tud, ám sokkal élményszerűbbek, kényelmesebbek és könnyebben elérhetőek. Igaz, még évek kellenek ahhoz, hogy a weboldalakat teljesen helyettesíteni tudják az appok, de 2016 döntő év lesz abból a szempontból, ahogy a vállalkozások az applikációkra tekintenek.

    3. Mobilok uralma az asztali számítógépek felett

    2015 az okostelefonok éve volt. A Google nem csak azt jelentette be, hogy kutatásai szerint a mobil forgalom jócskán megelőzte az asztali számítógép használatot, hanem be is vezette a „Mobileggedon”-nek nevezett algoritmus frissítését, amelynek köszönhetően a mobilos keresések során előnyt élveznek a mobilbarát weboldalak. Úgy tűnik, nem szükséges egy asztali gépre optimalizált weboldal és amellett egy mobilos verzió is, hanem a Google számára tökéletesen elfogadható egy mobilra fejlesztett weboldal, asztali gépekre szánt verzió nélkül is. Ez természetesen még nem fogja az asztali gépek forgalmát kiszorítani, de határozottan látszik, mi a Google szándéka: legyengítik az asztali számítógépek forgalmát és megerősítik a mobilra összpontosított online marketinget.

    4. PDA: a keresőoptimalizálás új típusa

    A honlap népszerűsítésének két legelterjedtebb módja a keresőoptimalizálás és a PPC (pay-per-click) hirdetések. De a PDA-k terjedése egy új típusú keresőoptimalizáláshoz vezet. A PDA rendszerek, mint a Siri vagy a Cortana, nem használják a hagyományos keresőket, csak akkor, ha szükséges információkat keresniük. A kulcs tehát az, hogy ebben az új formában, a PDA-k számára is elérhetőek legyenek az információk a cégünkről.

    5. Virtuális valóság felszínre törése

    Egy igen izgalmas újdonság is várható az online marketing trendek között, mégpedig a virtuális eszközök elterjedése. Az elkövetkező években számos új eszköz jelenik majd meg, amelyek a virtuális valóságot teszik elérhetővé a felhasználók számára, akár speciális alkalmazásokhoz, mint például a videó játékokhoz kötődően, akár általános használatra. A legjobban várt VR (virtuális valóság) eszköz, az „OculusRift” virtuális sisak 2016 tavaszán kerül piacra. A virtuális sisak és a hasonló virtuális valóság eszközök az online marketing teljesen új csatornáját jelenthetik, beillesztve a közösségi média felületeibe, a videóreklámokba és direkt üzenetekbe. Lehet, hogy a virtuális valóság csak egy hóbort marad, de a legnagyobb cégek, mint a Facebook vagy a Google szerint a jövő platformja a virtuális valóság.

    6. Az okos kütyük új utat nyitnak a marketingben

    Ha nem is olyan nagymértékben, mint a virtuális valóság eszközei, ám a hordozható, viselhető intelligens eszközök is egyre nagyobb szerepet kapnak 2016-ban, ahogy azt az online marketing trendek jelzik. 2015 nagy újdonsága az első generációs okos karóra, az Apple Watch volt. Egyre több hasonló hordozható okos eszköz kerül majd a piacra idén. Jelenleg az internetképes tárgyak mindössze 1%-a van rákapcsolva a világhálóra, a maradék 99% pedig lépésről lépésre, de egyre nagyobb számban fog bekapcsolódni az online világba – az okos gyűrűtől a zokniig, valamint a hűtőszekrénytől a garázsajtóig. Ezekkel együtt a helyi, lokális marketing is változni fog, ezek az intelligens, internetes eszközök ugyanis elmossák a határvonalat az online marketing és a valós, reális marketing között.

    7. Drágulnak az online reklámok

    Az elmúlt években nagymértékben nőtt a verseny az online marketing területén, és ez 2016-ban még inkább erősödni fog. A közgazdaságtan alaptörvénye szerint pedig a keresletben bekövetkező növekedés az árak emelkedését eredményezi, tehát minden egyes új szereplő, aki belép az online marketing piacára, egyre magasabbra emeli az online reklámok árát. Valójában az online hirdetések meglehetősen olcsóak, ám az árak növekedése néhány kisebb céget visszavonulásra késztethet.

    Forrás: Forbes

     

    Szeretné, ha egy hozzáértő, profi csapat tervezné és valósítaná meg weboldala marketing tevékenységét? Keressen minket, ha nem honlapra, hanem vevőkre van szüksége!