Online marketing terv - Honlapmanufaktúra
  • Kezdjen hozzá

    Válassza ki, mit tudjon weboldala

  • Online marketing terv

    Jó esetben egy vállalkozás alapdokumentumai között megtalálható a marketing terv is. Ám a gyakorlatban ez nem mindig van így. A marketing terv adja az alapot, hogy mit szeretne a vállalkozás eladni, kinek, hol, milyen áron és nem utolsó sorban, hogy hogyan váltja ki a fogyasztók érdeklődését. Ma már a marketing tevékenységek jó része az Interneten valósul meg. Ennek megfelelően szükséges lehet az online marketing terv kidolgozása. Lássuk, mik a legfontosabb kérdései!

    Milyen marketingcélokat szeretne elérni?

    A stratégiaalkotási folyamat elején érdemes eldönteni, hogy milyen célokat tűz ki maga elé, mi az, amit el szeretne érni, és ennek megfelelően kell az online marketing eszközöket kiválasztani. Marketingcél lehet, hogy többen megismerjék vállalkozását, potenciális ügyfeleinek érdeklődését felkeltse, vagy nagyobb forgalmat érjen el.

    Az online marketing tervben konkrét, számszerűsíthető célokat érdemes kitűznie. Többek között eltervezheti, mennyi látogatót szeretne weboldalára, mekkora rajongótábort szeretne a Facebook oldalán, hány feliratkozót szeretne hírlevelére. mennyi vásárlót szeretne a webshopjában, mennyi hasznot szeretne elérni az online kampánnyal.

    Milyen termékeket/szolgáltatásokat kínál a fogyasztóknak?

    Első lépésként meg kell határozni, hogy milyen terméket vagy szolgáltatást szeretne kínálni vevőinek. Piacelemzéssel felmérheti, hogy milyen igényei vannak a fogyasztóknak az adott termékkel kapcsolatban, így igazítani tudja kínálatát az elvárásokhoz. Az internetes közönség számára speciális termékekkel, ajánlatokkal készülhet. Amennyiben online is szeretne értékesíteni, a webshop kiváló lehetőség.

    Milyen célcsoportnak szánja termékeit?

    Termékeket és szolgáltatásokat mindig az ügyfelek igényeihez mérten kell kialakítani. De a fogyasztók egyes csoportjainak más elvárásai vannak bizonyos árucikkek felé. Ezért fontos a marketingtevékenység megkezdése előtt eldönteni, hogy kik alkotják a célcsoportot. Nincs olyan termék, melyet „mindenkinek” szánnak, rossz üzleti lépés a célközönség lehatárolásának elmulasztása. Ha sikerül meghatározni, hogy az emberek mely csoportjának (férfiaknak, sportolóknak, bizonyos korosztálynak, stb.) szeretné termékeit értékesíteni, akkor az online marketingben pontosan meg tudja célozni őket ajánlataival. Számos internetes hirdetési felület (pl.: Facebook, Google AdWords) kéri, hogy szűkítse le a célozni kívánt emberek körét, hiszen így hirdetése azokhoz fog eljutni, akik nagyobb valószínűséggel hajtanak végre konverziót.  Az internetes célcsoport kialakításról már korábbi cikkünkben is írtunk.

    Milyen online marketing eszközöket kíván használni?

    Ha már tudja, kiknek szeretné termékét hirdetni, meg kell találnia a legmegfelelőbb utat, eszközt, hogy elérje őket. Át kell gondolnia, az Ön célcsoportja hol található és hogyan keres a weben. Számtalan online marketing eszköz közül válogathat. A legnépszerűbbek ezek közül a Google Adwords, a Facebook, a hírlevél és a keresőoptimalizálás, tartalommarketing. Ha többet szeretne megtudni az online marketing eszközökről, ITT tudja letölteni ingyenes kiadványunkat.

    Amennyiben a Google találati listáján minél előrébb szeretne szerepelni és hosszú távon stabil látogatottságot szeretne elérni, azt keresőoptimalizált tartalmak készítésével megteheti (tartalommarketing), hiszen a keresők előnyben részesítik a gyakran frissülő tartalmakat. A keresőoptimalizált szövegírás sok energiát igényel, de az eredmény nem marad el.

    Ha a Google találati listáján bizonyos kulcsszavakra a fizetett, kiemelt első helyek egyikén szeretné oldalát tudni, akkor a Google AdWords hirdetési rendszerben teheti ezt meg.

    Ma már szinte alapvető, hogy egy vállalkozás saját oldallal rendelkezzen a legnagyobb közösségi média, a Facebook oldalán is. A Facebook Hirdetéskezelője több lehetőség közül engedi, hogy válasszon, konkrét céljaihoz illő hirdetéstípusok között, az Ön által meghatározott célcsoport számára. A közösségi média oldalain nyereményjátékokkal lepheti meg követőit.

    Az internet elterjedésével egyre népszerűbb lett a hagyományos marketing eszközöket felváltó, modern eszközök használata. Ilyen a hírlevél is. E-mail marketinggel pár gombnyomással több száz meglévő vagy potenciális ügyfelet is elérhet.

    Melyek azok a kulcsszavak, amelyek legjobban jellemzik vállalkozását, termékeit?

    Az online marketing tervben érdemes figyelmet fordítani a kulcsszavakra, mert fontos szerepük van a holnap kialakításakor, valamint a további fejlesztések és hirdetések során is. A Google AdWords és a keresőoptimalizálás, a tartalommarketing alapját is a gondosan megválasztott kulcsszavak képezik. A választott kulcsszónak/kulcsszavaknak a lehető legjobban kell illeszkedniük a kínált termékhez, szolgáltatáshoz vagy magához a céghez. Kulcsszóelemzéssel megtalálhatja a legmegfelelőbb kifejezést. Az AdWords kulcsszóelemző felülete mutatja a havi keresések számát, a versenyképességet és a kulcsszóhoz tartozó költséget, így alaposan megfontolhatja döntését.

    Kik a versenytársak és ők milyen marketing stratégiát alkalmaznak?

    Ahhoz, hogy belépjen a webes piacra, nélkülözhetetlen a versenytársak felmérése, elemzése. A konkurencia marketing stratégiáját is meg kell vizsgálni. Igaz, ez szigorú üzleti titok, de az Interneten számos tényezőnek utána tud nézni. Megfigyelheti, hogy versenytársai milyen termékeket és mikor dobtak piacra, hogyan alakult az árpolitikájuk, milyen online marketing eszközöket vettek igénybe. Kövesse ezeket figyelemmel, hiszen a sikeres marketing nagyban függ a riválisok aktuális ajánlataitól is.

    Hogyan méri marketingtevékenységének eredményességét?

    Az online marketing egyik nagy előnye, hogy jól mérhetők az eredmények. A Facebook rendelkezik saját elemző felülettel, így nyomon követheti hányan kedvelték oldalát, bejegyzéseit, illetve bármilyen más aktivitást megfigyelhet.  A Google Adwords rendszerében is pontosan mérhető a kampány eredményessége, a konverziók száma.

    A legelterjedtebb webanalitikai eszköz a Google Analytics, mellyel rengeteg információhoz juthat marketing tevékenységének eredményességéről. Segítségével mindig napra kész adatokat láthat honlapja népszerűségéről és látogatói viselkedéséről. Figyelemmel kísérheti, hogy weboldala mely oldalai a leglátogatottabbak, hová érkeznek, és melyik oldalról hagyják el legtöbben honlapját, mennyi időt töltenek átlagosan a weboldalon, és még számos hasznos információt megtudhat.

    Az eredmények függvényében módosíthat online marketing tervén, ha nem teljesítenek megfelelően hirdetései. Ennek köszönhetően nem lesz ablakon kiszórt pénz az az összeg, amit marketingre költ.

    Amennyiben szeretné, hogy egy szakemberekből álló profi csapat ezekre a kérdésekre választ adva, átgondoltan tervezze és valósítsa meg online marketingjét, forduljon hozzánk bizalommal! Nézze meg online marketing kampány ajánlatunkat!