Internetezési szokások - Honlapmanufaktúra
  • Kezdjen hozzá

    Válassza ki, mit tudjon weboldala

  • Internetezési szokások

    Hogyan internetezünk mi magyarok? Trendek és szokások a magyar felhasználók körében

    Az utóbbi pár évben folyamatos változásokat figyelhetünk meg az internetezési szokásokat illetően. Az okostelefonok és a mobilinternet rohamos terjedésének következtében 2016 volt az első év, amikor ilyen eszközökről többször indítottak keresést az interneten, mint desktopról. A közösségi média is egyre több emberhez jut el évről-évre, és az idősebb korosztály is bátrabban használja már a social médiát.

    Internetezési szokások Magyarországon

    A hivatalos Eurostat felmérés szerint 16 és 74 év közötti magyar állampolgárok használják legtöbbet a közösségi média oldalakat, 83%-uk regisztrált felhasználója a Facebooknak vagy hasonló oldalaknak. A magyar nyugdíjasok is az élmezőnyben végeztek, 5%-kal maradtunk le Belgium mögött. Ennek oka, hogy a kezdetben a social médiától nagyon elzárkózó nyugdíjas korosztály mára felengedett, és egyre többen kíváncsiak az oldalban rejlő lehetőségekre.

    Más területeken is az elsők között találhatjuk magunkat. Az online video- és hanghívásokat a lakosság 54%-a használja, amivel a 6. helyet értük el a rangsorban. A magyarok 88%-a szeret interneten tájékozódni és olvas online híreket, ami Európában az 5. helyre volt elegendő. A zenehallgatás területén sem értünk el más eredményt, a magyar állampolgárok 61%-a hallgat online zenét, és ezzel az 5. helyet szereztük meg a kontinensen.

    Két olyan terület volt, ahol elmaradtunk az uniós átlagtól: online banki ügyintézés és a szálláshelyfoglalás, ami igen meglepő eredmény a booking.hu és a szallas.hu népszerűségét tekintve. A hazánkban végzett online banki ügyintézés elmaradása azzal magyarázható, hogy nagyon sokan tartanak az esetleges visszaélésektől, és biztosabbnak tekintik a személyes ügyintézést. Mi magyarok előnyben részesítjük a kézzel fogható dolgokat, szemben a virtuális világgal. Ennek köszönhetően a lakosság csupán 44%-a intézi banki ügyleteit interneten keresztül. Szálláshely foglalásra csupán 29%-unk használja az internetet, ami mindkét esetben majdnem 20%-os lemaradást jelent az EU átlagtól. Utóbbi magyarázható a magyarok utazási szokásaival is, az alacsony jövedelemszint mellett nem mindenki engedheti meg magának a pár napos kikapcsolódást, így szállást is kevesebben foglalnak.

    DMTK’17

    A Digitális Média Tények Könyve minden évben megjelenik és az előző évi digitális média és marketing elsősorban hazai, és nemzetközi adatait és trendjeit mutatja be részletesen. A kiadványt a Neo Interactive ügynökség készíti piacépítési és tudásmegosztási céllal.

    A 2017-ben kiadott példányból kiderül, hogy internetezésre a magyar internetezők több mint fele Windows 7 vagy Android operációs rendszert használ a magyar webhelyeken történő látogatásaik során. A böngésző családokat tekintve legtöbben Chrome segítségével nyitják meg a webhelyeket, amit nagy lemaradással a Firefox és a Chrome Mobil követ.

    Az internetezők nemek szerinti eloszlása viszonylag kiegyenlített, míg a korcsoport szerinti megoszlási adatokból kirajzolódik, hogy a felhasználók körülbelül 50%-a 18-39 éves, 21%-a középkorú (40-49). Meglepő adat, hogy az idősebb korosztályból is egyre többen interneteznek. Az 50 év feletti férfiak 26%-a, míg a nők 30%-a szörföl előszeretettel az online hálón.

    Míg a fiatalok ¾-e, addig a 60 év feletti magyarok 36%-a naponta akár több alkalommal is használja az internetet. A felhasználók többségére (mindegyik korosztályban) jellemző, hogy legalább naponta egyszer megnyitják böngészőjüket. Azok száma, akik ritkábban, mint heti egyszer interneteznek elenyésző.

    A felmérésből továbbá az is kiderül, hogy desktop-on több, mint 2 és fél órát töltöttünk 2016-ban átlagosan internetezéssel, míg mobiltelefonon csupán 18-20 percet. Érdekesség, hogy az idősebb korosztály naponta több időt tölt a hálón, mint a fiatalabbak.

    A Digitális Média Tények Könyve’17 arra is kitért, hogy Magyarországon a legnépszerűbb mobil eszköz gyártó az Apple, majd őt követi a Samsung. Az előbb említett két gyártó teszi ki az internetezésre használt készülékek 70%-át.

    Az oldal betöltések 76%-a származott még PC gépekről, míg a maradék 24%-ot okostelefonokról, okostelevíziókról, tabletekről indították.

    Minek köszönhetőek a változások?

    A mai felgyorsult világ, ahol minden rohamtempóban változik, nagy hatással van az emberek életére. Mindenki a lehető leggyorsabban szeretné beszerezni az információkat, mind a magánéletben, mind az üzleti szférában. Ennek köszönhetően egyre többen interneteznek, és az idősebb korosztály is kénytelen alkalmazkodni és felfedezni az internetben rejlő lehetőségeket.

    Eszközöket tekintve a mobiltelefonoknak és tableteknek hála, ma már szinte bárhol, akár utazás közben is szörfölhetünk az interneten. Egyre fontosabb szempont a rugalmasság és a kényelem, és ezt mi sem testesíti meg jobban, mint a tenyerünkben is elférő okos kütyük.

    Ha Ön is olyan honlapot szeretne, ami illeszkedik minden típusú eszközhöz, és a felhasználóknak a lehető legjobb élményt nyújtja, kérjen egyedi árajánlatot tőlünk!