Célcsoport választás - Honlapmanufaktúra
  • Kezdjen hozzá

    Válassza ki, mit tudjon weboldala

  • Célcsoport választás

    Az elmúlt években a digitális marketing térnyerése egyre szembetűnőbb. A social média olyan népszerűségnek örvend, mint még soha. Egyre jellemzőbb, hogy nem csak magánszemélyek, hanem konkrét vállalkozások is létrehoznak profilt a legnagyobb közösségi média oldalakon. Mindez marketing startégiájuk részét képezi, hogy vállalatuk híre egyre több emberhez eljusson, könnyebben találhassanak tájékoztatást az érdeklődők a cégről. Ám nem olyan egyszerű feladat, hogy ezeket az információkat a megfelelő emberek kapják meg. Egy vállalkozás számára lényeges kiindulási pont, hogy meghatározza célcsoportját, hol és kinek szánja termékeit/szolgáltatásait. Ehhez meg kell ismernie a piacot, a potenciális vevőit.

    A jó célcsoport meghatározás a szakemberek számára is kihívást jelent, hiszen olyan részletekbe kell belemenni, mint a demográfiai jellemzők (kor, nem, lakóhely, képzettség, családi állapot, stb.) vagy az attitűd jellemzők, melyek alapján meghatározható, hogy milyen motivációjú, értékrendű és életfelfogású embereknek célozzuk a terméket/szolgáltatást.

    De mi is az a célcsoport?

    A célcsoport nem más, mint a fogyasztók azon része, akiket vállalkozásunk potenciális ügyfélnek, vevőnek tekint, és termékeit/szolgáltatásait az ő igényeiknek megfelelően alakítja ki. Leegyszerűsítve, minden olyan ember, akinek el akarunk adni. De hogyan határozzuk meg hatékonyan a célcsoportunkat? Ez olykor igen nagy feladat elé állítja a vállalkozások vezetőit.

    A fent már említett demográfiai és attitűd tényezők alapján, részletes leírást tudunk készíteni, hogy a fogyasztók mely csoportja lesz az, akikhez vállalkozásunk szól. Ám ennek ellenére előfordul, hogy nem azok lesznek vásárlóink, akiket kezdetben célcsoportnak tekintettünk. Ilyenkor piackutatással meghatározhatjuk, kik is a valódi fogyasztóink, és marketing stratégiánkat és kommunikációnkat ennek megfelelően tudjuk módosítani.

    Webes célzás

    Az Interneten számos olyan hirdetési lehetőség közül választhatunk, ahol célcsoportunkat pontosan le tudjuk határolni. A két legelterjedtebb hirdetési felület a Facebook és a Google AdWords. Mind a két esetben a vállalkozásoknak lehetőségük van részletes célcsoport kialakítására, akár több célközönséget is létrehozhatunk, és kampányonként váltogathatjuk, hogy kinek szánjuk hirdetésünket.

    Mi alapján tudjuk lehatárolni célcsoportunkat a Facebook hirdetésekben?

    A Facebookon a Hirdetéskezelőben tervezhetjük meg kampányainkat. Miután kiválasztottuk hirdetésünk marketingcélját (márkaismertség, aktivitás, konverziók, stb.), a célközönség lehatárolása következik. Ebben a menüpontban kijelölhetjük a már korábban létrehozott célcsoportot, vagy újat is létrehozhatunk. A Facebookon lehetőségünk van igen részletesen beállítani, hogy kikhez jusson el kampányunk. Elsőként beállíthatjuk a helyet, ahol megjelölhetjük az adott városban (+/- km) élőket, a közeljövőben ide utazókat, vagy akár azokat is, akik nem rég jártak a városban és környékén. Az életkor beállításoknál a minimum és maximum korhatárt szabhatjuk meg. Továbbá meghatározhatjuk, hogy milyen neműek szerepeljenek a célcsoportunkban, illetve milyen nyelvű a hirdetésünk.

    A célközönségünk kialakítása itt még nem ér véget, további tényezők alapján is célozhatunk. Ilyen faktorok például a demográfiai jellemzők, az érdeklődési körök vagy a magatartásformák. Ezeken belül számos lehetőségünk van célcsoportunk pontosítására. A célzási beállítások listájából kiválaszthatjuk, a számunkra fontos adatokat, vagy akár konkrétan rá is kereshetünk. Ezek az adatok a felhasználók által az idővonalukon megosztott tartalmakon, az általuk használt alkalmazásokon, megnyitott hirdetéseken alapulnak.

    A kapcsolatok menüpont alatt bejelölhetjük azokat a Facebook felhasználókat célközönségnek, akik valamilyen kapcsolatban állnak velünk. Például kiválaszthatjuk, hogy hirdetésünk azoknak szóljon, akik Facebook oldalunkat kedvelték, vagy az oldal kedvelőit és annak ismerőseit is célozzuk. Ugyan így járhatunk el az alkalmazásunk kedvelői és ismerőseivel, vagy az általunk hirdetett eseményekre válaszolt felhasználókkal.

    Természetesen, ahogy újabb embereket tudunk hozzáadni célcsoportunkhoz, úgy lehetőségünk van kizárni is őket. Itt is a korábbi beállítási feltételek alapján megszabhatjuk, hogy kikhez ne jusson el hirdetésünk.

    Megszólíthatjuk a Facebookon azokat is, akik weboldalunkon jártak. A weboldalon elhelyezett remarketing kód segítségével a Facebookon célcsoportként állíthatjuk be azokat az embereket, akik honlapunk egyes oldalait meglátogatták: így tudjuk, ők bizonyos termékeink, szolgáltatásaink iránt már érdeklődtek.

    Hogyan tudjuk beállítani a Google Adwordsben, hogy hirdetéseink mely célcsoportokhoz jussanak el?

    A másik népszerű hirdetési felület a Google, amire a Google AdWords hirdetési rendszer segítségével gyárthatunk kampányokat. A kulcsszavak használatára épülő keresőrendszerben, új kampány létrehozásánál szintén lehetőségünk van a célcsoportunk megválasztására. Ezt a Közönségek című fül alatt tehetjük meg.  Két főbb csoport közül választhatunk új célközönség kialakításakor: remarketing és demográfiai adatok. A remarketing esetében olyan emberekhez fog eljutni hirdetésünk, akik már jártak weboldalunkon. Akár specifikus célközönséget is létrehozhatunk, ha termékeinkre/szolgáltatásainkra külön remarketing közönséget állítunk be. Megszabhatjuk, hogy oldalunkon tett látogatása után hány napig jelenítse meg a Google hirdetésünket a kereső számára.

    A másik lehetőségnél demográfiai adatokat (kor, nem) adhatunk meg az általunk ideálisnak vélt vevőről, így csak őket célozzuk. Továbbá érdeklődési köröknek megfelelően tovább szűkíthetjük célcsoportunkat. Kampányunkat célozhatjuk témakörök, eszközök, nyelvek, földrajzi elhelyezkedés szerint is.

    A fent leírtaknak megfelelően számos lehetőségünk van, hogy célközönségünket egyedi igényeinknek megfelelően állítsuk össze. Ahhoz, hogy minél eredményesebb legyen hirdetése, gondosan meg kell tervezni célcsoportja kiválasztását.

    Ha Ön is hatékony online hirdetéseket szeretne, ne habozzon ajánlatot kérni tőlünk! Profi szakemberekből álló csapatunk segít kampányai megtervezésében és kivitelezésében.