Black Friday 2017 - Honlapmanufaktúra
  • Kezdjen hozzá

    Válassza ki, mit tudjon weboldala

  • Black Friday 2017

    Igaz még az ősznek koránt sincs vége, már lassan megjelennek az üzletekben a karácsonyi dekorációk és meghalljuk Michael Bubblé chritmas mixjét is a hangszórókon keresztül egy-egy bevásárlás során. Sokak számára azonban bosszantó ez a jelenség, hiszen még több mint két hónap van szentestéig. A kiskereskedelemben viszont előre készülnek a karácsonyi vásárlási szezonra, így már azt is tudjuk, hogy idén melyik napra esik a Black Friday, azaz Fekete Péntek, ami hagyományosan a karácsonyi bevásárlási időszak – nem hivatalos – kezdete.

    De mi is az a Black Friday?

    A Fekete Péntek elnevezés az Egyesült Államokból származik, ahol a szokásokhoz híven a hálaadást követő első munkanapot hívják Black Friday-nek. Az elnevezés Philadelphiából származik, utalva a hatalmas tömegre és dugókra, amit a karácsonyi ajándékok beszerzésére induló vásárlók okoztak a városban. Ilyenkor általában az üzletek hatalmas akciókkal készülnek vásárlóiknak, ezáltal még nagyobb tömegeket vonzva a boltokba.

    Míg Amerikában már az 1960-as évek óta létezik a jelenség, addig Magyarországon 2013-ban volt először Fekete Péntek az online kiskereskedelemben. Az azóta minden évben megrendezésre kerülő Black Friday egyre nagyobb népszerűségnek örvend már itthon is.

    Miért jó ezen a napon vásárolni?

    Ezen a napon a webáruházak itthon olcsóbban, átlagon felüli árkedvezménnyel kínálják termékeiket, vagy azok egy részét. Jellemzően a játékok és az elektronikai cikkek iránt van a legnagyobb kereslet, így ezeket árazzák le legnagyobb mértékben. A www.blackfriday.hu weboldal minden évben összegyűjti a webboltok legjobb ajánlatait, ezzel elősegítve a legjobb online vásárlási élményt. Ennek köszönhetően a vásárlók időt spórolhatnak a keresgéléssel és vásárlással, és az így megtakarított időt hasznosabban tölthetik pihenéssel, családdal, barátokkal.

    Black Friday 2016 – Tavalyi tapasztalatok

    A 2016-os évben a webáruházak több mint fele készült a Fekete Pénteki akciódömpingre. Az eNet kutatásai kimutatták, hogy a karácsonyi szezonra mostanra már összehangoltabban készülnek a piaci szereplők. A Black Friday-re egyre többen készülnek tudatosan, hiszen több mint a harmada az online kiskereskedelmi forgalomnak a karácsony előtti időszakban realizálódik. Ezekben a hetekben egy vásárlás alkalmával többet költenek a fogyasztók, és a népszerű termékek mellett a többi árucikk kereslete is megnövekszik.

    A kereskedőkkel párhuzamosan a vásárlók is egyre célratörőbben készülnek a Black Friday által nyújtott lehetőségekre és árleszállításokra. Az árak mellett lényeges szempont egy vásárlási döntés meghozatala előtt, hogy az adott webáruház egyéb szolgáltatásai (szállítás, átvétel, utógondozás) milyen színvonalúak. A tavalyi Fekete Péntekre jellemző volt, hogy sok online bolt túlvállalta magát, és nem tudták maradéktalanul teljesíteni a termékek kiszállítását. Több mint 900 ezer rendelést érintett a késedelmes szállítás, ilyenkor átlagosan 5 nappal később kapták meg a rendelt terméket a vásárlók. Azonban a legmegdöbbentőbb adat, hogy az online shopokban vásárlók 12%-a még január első hetében sem kapta kézhez csomagját.

    A késedelmes teljesítés mögött állhat az is, hogy a webáruházak nem készültek ekkora forgalomra az akció időtartama alatt, vagy az, hogy a futárszolgálatok nem tudták kapacitásukat bővíteni átmenetileg. A vásárlók oldaláról ugyanolyan szinten hibáztatták mind az online shopokat, mind a futárokat a késedelem miatt. A legnagyobb problémának mégis azt jelezték a megrendelők, hogy az esetleges késedelmes kiszállításról még tájékoztatást sem kapott közel kétharmaduk.

    További információ a Black Friday tapasztalatiról elérhetőek az eNET oldalán.

    Black Friday 2017

    A korábbi évekhez hasonlóan idén is megrendezésre kerül a Black Friday Magyarországon. A tavalyi év tapasztalataiból és hibáiból tanulva, 2017-ben két hullámban készülhetünk a Fekete Pénteki árzuhanásra. November 17-én és 24-én is kedvünkre válogathatnak a vásárlók kedvenc webáruházaik kínálataiból, és beszerezheti karácsonyi ajándékaink egy részét már novemberben!

    Legyen előre látó, készüljön fel időben a karácsonyi időszak forgalmára!

    A webáruházak és logisztikai partnereik számára érdemes felkészülni az ünnepi időszak forgatagára. Az online boltoknak időben el kell kezdeni a marketinget is, hogy megszólítsa a karácsonyi vásárlókat. Most érdemes belevágni egy online marketing kampányba! Nézze meg ajánlatunkat!