AdWords újdonságok - Honlapmanufaktúra
  • Kezdjen hozzá

    Válassza ki, mit tudjon weboldala

  • AdWords újdonságok

    A tavalyi év fontos momentuma volt, hogy a mobiltelefonokról indított keresések száma meghaladta az egyéb eszközökről történő keresések számát. 2016 volt az első olyan év, amikor a mobil eszközöket többet használták böngészésre, mint más eszközöket. Emiatt egyre fontosabbá vált, hogy a honlapok reszponzívak legyenek, azaz mobilbarát kialakítással rendelkezzenek. Továbbá a Google is nagy figyelmet fordít erre, már rangsorolási tényező, hogy a webhely mennyire mobilbarát. Ahhoz, hogy minél többen tudjanak optimális megjelenítést biztosítani a legkülönfélébb eszközökre, technikai támogatást is kiadott (pl.: automatikus elemzések).

    Kiterjesztett hirdetési szöveg

    2016-ban számos újdonsággal jött elő a Google AdWords. A legnagyobb módosítást a hirdetés írásában és megjelenítésében észlelhettük.

    A kiterjesztett hirdetési szöveg formátuma új lehetőségeket nyújt minden hirdetőnek. Az eddigiektől eltérően nem egy címsort tudunk megadni, hanem rögtön kettőt. Ráadásul mind a kettő címsor 30 karaktert képes megjeleníteni, így semmi sem szabhat határt a kreatív énünknek. A régi kétszer 35 karakteres leírás rész is módosult. Most már 80 karakterben fejthetjük ki hirdetésünk lényegét tagolatlanul.

    Új kezelőfelület

    Az évek során sokszor kisebb-nagyobb változtatásokat figyelhettünk meg az AdWords kezelőfelületén. Tavaly a Google bejelentette, hogy ismét nagyobb változások elé nézünk, annak érdekében, hogy a felhasználói élményt javítsák.

    2016 nyarán már néhány felhasználó kipróbálhatta az új interfészt, idén pedig egyre több felhasználó láthatja az új kezelőfelület alfa verzióját. Természetesen az átállás ideje alatt és az azt követő néhány hónapban még bármikor visszaállhat a régi megjelenésű felületre, amennyiben annak kinézete és kezelése szimpatikusabb, ám idővel mindenki számára az új interfész fog megjelenni, így érdemes annak kezelését mihamarabb elsajátítani.

    Milyen lett az új AdWords?

    A legszembetűnőbb változás, hogy sokkal letisztultabb és áttekinthetőbb, modernebb lett a felület megjelenése. Egyszerre kevesebb beállítási lehetőséget jelenít meg nekünk az AdWords, így nem tűnik olyan zsúfoltnak. Belépés után a korábbiakkal ellentétben, ahol a kampányokat láttuk a beállított adatokkal, most az általunk megadott időszak leglényegesebb változásait figyelhetjük meg.

    Sok helyen ikonokkal helyettesítették a korábbi szöveges gombokat, ilyen például a kampányok szűrése és lebontása. Emiatt sok funkciót elsőre nem biztos, hogy mindenki megtalál. Ez okozhat némi bosszúságot, hiszen nem minden beállítás ott van, ahol eddig. Akik más Google termékeket is használnak, azok számára némileg könnyebb lehet az új felület megszokása, hiszen nagyon hasonlít az egységesített dizájnhoz.

    A látványos adatvizualizációs diagramoknak és grafikonoknak köszönhetően sokkal átláthatóbbá váltak a kampányaink eredményei, mely nagy segítséget nyújt annak optimalizálásban. Új funkció, hogy ezeket a diagramokat ki is tudjuk nagyítani, át tudjuk méretezni az oszlopokat, továbbá a változástörténet funkció használhatósága is sokat javult.

    Összességében egy olyan felületet kaptunk, aminek megjelenése sokkal letisztultabb, és kezelése is egyszerűbb. Egy ideig természetesen kényelmetlen lehet a funkciók és beállítási lehetőségek új helyének megtalálása, de az alapok nem változtak, így nem kell újra tanulni az AdWords működését.

    Egyéb újdonságok 2017-ben

    • Szeptember óta már a videóhirdetéseknél is megjelennek a helybővítmények, ennek értelmében a vállalkozásának helyével összefüggő információkat jelenítenek meg a videóhirdetések, hacsak le nem tiltja ezt a lehetőséget.
    • Az új AdWords felületen a jelentésszerkesztő segítségével augusztus óta egyszerre több fiókra kiterjedő jelentéseket is létrehozhat.
    • A „hasonló közönségek” funkcióval egyszerűbb a célközönség szerinti célzás. Ennek segítségével kihagyhatja a találgatást, miközben új célcsoportot keres, mivel ez a funkció ezt automatikusan megteszi a korábbi remarketinglistás ügyfeleink alapján.
    • A kattintás nélküli konverziók esetében, amennyiben nem adott meg egyéni időtartamot, 1 nap lesz az alapértelmezett a korábbi 30 helyett. Így a hirdetés megjelenítésétől számított 1 napon belül teljesített konverziókat kattintás nélküli konverzióknak tekinti majd az AdWords.

    Hatékony hirdetéseket szeretne, de nem ismeri az AdWords felületét? Bízza szakembereinkre vállalatának marketingjét, és mi segítünk kampányai megtervezésében. Most akciós ajánlatunk keretében 3 fronton végezzük vállalata népszerűsítését. Tekintse meg online marketing csomagajánlatunkat!